Tarcze hamulcowe z łożyskiem

Tarcze hamulcowe z łożyskiem mają swoje zalety, choć w przypadku zużycia tego elementu, należy wymienić go w całości. Wymiana samego łożyska po prostu się nie opłaca i nie gwarantuje prawidłowej sprawności samochodu.

Początkowo stosowano pojedyncze łożyska, które były montowane w piastach. Ogromną zaletą takiego rozwiązania była z pewnością możliwość wymiany samego łożyska. Za wady uznać można natomiast skomplikowany montaż, mniejszą sztywność układu i konieczność okresowej regulacji luzu. Prace konstrukcyjne pozwoliły wyeliminować powyższe niedociągnięcia.

Stworzenie kompletnego podzespołu, który zawiera łożysko i piastę pozwala znacznie uprościć montaż. Luz wewnętrzny łożysk jest ustalany fabrycznie i nie podlega regulacji. Duża sztywność takich podzespołów znacznie zwiększa także ich trwałość. W zasadzie jedyną wadą są koszty wymiany całego zestawu.

tarcze z łożyskiem

Zestawy takie są zwykle pakowane w ergonomiczne pudełka. W środku znajduje się kompletna tarcza z łożyskiem. Podzespoły przeznaczone do samochodu wyposażonego w układ ABS na wewnętrznej części piasty posiadają pierścień impulsowy czujnika prędkości koła. Na piaście założona jest także specjalna osłonka chroniąca zarówno łożysko jak i pierścień impulsowy ABS przed zniszczeniem w czasie magazynowania i transportu.

Montaż takiego podzespołu jest niezwykle prosty. Po zdemontowaniu starej tarczy, na czop piasty nakładamy nową i dokręcamy nakrętkę centralną właściwym momentem. Użytkownik zyskuje wówczas pewność, że luz w łożysku jest właściwy, a bicie tarczy mieści się w dopuszczalnym zakresie. Uchroni to przed pracochłonnym czyszczeniem piasty i mierzeniem bicia tarczy.

Tarcze i łożyska kół są podzespołami mającymi bezpośredni wpływ na bezpieczeństwo. Warto unikać pozornych oszczędności i nie stosować rozwiązań, które nie zagwarantują odpowiedniej trwałości oraz funkcjonalności. W przypadku niebezpiecznego zdarzenia pochodzące od nieznanego producenta komponenty ulegną szybkiemu uszkodzeniu. Warto zainwestować i zakupić produkt renomowanej, znanej marki, by cieszyć się bezpieczeństwem i spokojną jazdą.

4 komentarze

  • Wszystko fajnie do momentu aż trzeba wymienić część. Tak, jak wyżej – wymienić należy cały element, nawet w przypadku drobnego uszkodzenia samego łożyska. Bez sensu.

  • Rzeczywiście na bezpieczeństwie nie powinno się oszczędzać, lepiej wyłożyć kasę na dobry sprzęt, a nie później martwić się o zdrowie. Szkoda tylko, że trzeba wymieniać kompleksowo, a nie można wymienić jednej części, ale skoro jest to bardziej opłacalne, to nie będę dyskutował 🙂

Zostaw odpowiedź

Podany adres e-mail nie będzie widoczny.

Góra