Hamulce TRW

TRW to firma produkująca podzespoły wysokiej jakości, znane na całym świecie. Każdego roku z ich fabryk wychodzi ponad 12 milionów tarcz hamulcowych, zarówno na aftermarket, jak i pierwszy montaż. Asortyment TRW zawiera 1012 produktów obejmując 98% europejskiego rynku samochodowego.

Wśród tych produktów znaleźć można m.in. tarcze hamulcowe lakierowane na czarno, charakteryzujące się lepszą odpornością na korozję i lepszą specyfikacją techniczną, a także tarcze hamulcowe nawęglane. Te drugie dają lepsze tłumienie drgań, są bardziej wydajne i stabilne, szczególnie w nowoczesnych autach.

W produkcji tarcz i klocków hamulcowych dla TRW szczególnie istotne jest ponad 50-letnie doświadczenie w zakresie produkcji dla samochodów osobowych i ciężarowych. TRW projektuje i produkuje wszystkie podzespoły układu hamulcowego, ma więc świadomość jak poszczególne elementy powinny ze sobą współpracować.

Tarcze hamulcowe TRW są tak produkowane, aby ich montaż był sprawny i krótki. Przykładowo, tarcz lakierowanych na czarno nie trzeba czyścić przed montażem, a wszystkie śruby montażowe znajdują się w komplecie.

Dodatkowo, tarcze hamulcowe są produkowane z najwyższej jakości materiałów. Odlewy wykonane są z materiału GG20 albo GG15HC w przypadku tarcz o wysokiej zawartości węgla. Różnice w grubości tarcz (DTV), które nie przekraczają 0,012 mm, tolerancja wykończenia (Run Out) – 0,03 mm, oraz tolerancja otworu środkowego, która jest zgodna z normą H8 zapewniają dokładne wykonanie.

Odnośnie klocków hamulcowych, warto odnotować zastosowanie przez TRW innowacyjnej powłoki Cotec. Produkty, w których wykorzystano ten materiał, charakteryzują się o wiele krótszą hamowania.

Materiał cierny klocków hamulcowych TRW jest wolny od metali ciężkich i zbudowany jest z mieszanki surowców od gumy po grafit. Idealne proporcje i wysoka jakość materiałów pozwalają na uzyskanie stabilnego współczynnika tarcia i perfekcyjne parametry hamowania w każdych warunkach.

TRW wykorzystało także specjalne płytki mocujące, do których mocuje się materiał cierny umożliwiający hamowanie. Materiał cierny spaja się z powierzchnią płytki mocującej skierowaną ku tarczy. Płytka mocująca jest powlekana proszkowo, dzięki czemu nie występuje ryzyko korozji.

Gdyby wskazać główną przyczynę sukcesów TRW, należałoby wskazać przede wszystkim specjalny system kontroli jakości. Wszystkie klocki hamulcowe TRW są zgodne ze specyfikacją ECE R90.

System kontroli obejmuje szereg procedur testowych, w tym dodatkowym testom odporności na siłę tnącą. Dzięki temu można mieć pewność, że w przypadku klocków hamulcowych TRW nie dojdzie do oddzielenia się materiału ciernego od płytki mocującej.

Góra