Breck należy do firmy LUMAG, która zajmuje się produkowaniem materiałów ciernych do samochodów ciężarowych. Bogate doświadczenie producenta oraz zapotrzebowanie na rynku motoryzacyjnym spowodowały, że przedsiębiorstwo utworzyło w 2004 roku linię produkcyjną Breck, która specjalizuje się w produkcji klocków hamulcowych do samochodów osobowych. Czym charakteryzują się klocki hamulcowe Breck?
Na początek kilka istotnych danych liczbowych. Asortyment marki Breck liczy obecnie ponad 200 numerów referencyjnych. Firma współpracuje z około 10 tys. warsztatów, a liczba produkowanych klocków hamulcowych w ciągu ubiegłego roku wyniosła ponad 4 miliony.
Budowa klocków Breck
Klocki hamulcowe Breck produkuje się z blachy nośnej, która połączona jest z materiałem ciernym dzięki wysokiej jakości klejom i około 2mm międzywarstwą. Specjaliści potwierdzili, że międzywarstwa to doskonały izolator termiczny, który świetnie zabezpiecza zacisk hamulcowy przed przegrzaniem. Ponadto, wspomniana międzywarstwa, tłumi liczne drgania, które powstają w układzie. Pozwala to uzyskać bardzo wysoką kulturę pracy klocków.
Klocki hamulcowe Breck w praktyce
Testy dowiodły, że stabilność i wysoki współczynnik tarcia klocków marki Breck umożliwia skuteczne hamowanie, niezależnie od warunków atmosferycznych i bez względu na obciążenia oraz osiągane prędkości. Klocki Breck charakteryzuje długa żywotność, a w połączeniu z rozsądną ceną, zakup klocków pozwala na optymalizację wydatków na części układu hamulcowego.
Odporność na temperaturę
Klocki Breck doskonale znoszą wysokie temperatury, charakterystyczne dla układu hamulcowego. Ponadto, należy zaznaczyć, że klocki wykazują dużą odporność na fading i działanie wody. Klocki zostały pokryte farbą odporną na wysokie temperatury, co sprawia, że są odpowiednio zabezpieczone przed procesami korozji. Nie da się ukryć, że klocki hamulcowe Breck to dobry wybór. Fading, hałas, piski, drżenie i pylenie, które wyraźnie obniżają komfort i bezpieczeństwo jazdy, to aspekty, na które firma zwróciła największą uwagę, uwzględniając wspomniane zjawiska w procesie projektowania klocków hamulcowych, w celu ich eliminacji.