FAQ
- Home
- Podstrona
Najczęściej zadawane pytania
Każde zamówienie staramy się wysyłać tak szybko, jak to tylko możliwe. W większości przypadków termin realizacji wynosi dwa dni robocze od momentu złożenia zamówienia. Podkreślamy jednocześnie, że przed przystąpieniem do realizacji, zamówienie płatne przy odbiorze gotówką musi być najpierw potwierdzone telefonicznie przez pracownika sklepu lub klienta. W przypadku pozostałych form płatności, potwierdzeniem jest wpływ środków pieniężnych na nasz rachunek bankowy, stąd czas realizacji zamówienia liczony jest od momentu potwierdzenia, a nie samego złożenia zamówienia. Warto jednocześnie pamiętać, że płatność przelewem wydłuża czas otrzymania zamówienia o czas realizacji samego przelewu.
Firma kurierska z jaką współpracujemy dostarcza przesyłki w godzinach 9-17, od poniedziałku do piątku (w wyłączeniem świąt). Niestety Centrum Hamulcowe 24 nie ma wpływu na konkretną godzinę doręczenia Państwu zamówienia. Jeżeli zależy Państwu na konkretnej dacie i godzinie doręczenia przesyłki, zachęcamy do kontaktu z lokalnymi przedstawicielami firmy kurierskiej, powołując się na numer listu przewozowego, który znajdą Państwo w mailu potwierdzającym wysłanie przez nasz sklep zamówienia.
Jeżeli kurier nie zastanie Państwa we wskazanym miejscu dostawy, powinien podjąć próbę kontaktu telefonicznego, aby umówić się na inny termin. Niestety trzeba liczyć się z tym, że dostawa może zostać przesunięta na inny dzień.
W przypadku, gdy zakupione części zostały poprawnie dobrane przez naszych konsultantów, na podstawie wszystkich otrzymanych od Państwa danych pojazdu, ale nie pasują np. z powodu modyfikacji fabrycznych lub wtórnych, prosimy o jak najszybsze powiadomienie o tym fakcie nasz Dział Obsługi Klienta. Towar może zostać do nas zwrócony lub zamieniony na inny w ciągu 14 dni od dnia odbioru paczki, oczywiście pod warunkiem, że części nie noszą żadnych śladów użytkowania i posiadają oryginalne i nieuszkodzone opakowanie. Jeżeli odesłany do nas towar nie będzie posiadał odpowiedniego zabezpieczenia przed zniszczeniem, oryginalnego opakowania bądź stwierdzimy ślady montażu zamówionej części, nowy produkt zostanie co prawda nadany, ale na koszt odbiorcy. Jednocześnie zaznaczamy, że wymiana produktu zostanie dokonana zgodnie z jego dostępnością w naszym sklepie. W przypadku braku dostępności towaru w naszym asortymencie, dokonamy zwrotu środków pieniężnych na wskazane przez Klienta konto bankowe, oczywiście po uprzednim poinformowaniu go o tym fakcie.
Produkty znajdujące się na wyposażeniu naszego sklepu objęte są gwarancją producenta, importera bądź sprzedawcy. Każdy towar ma przypisany okres gwarancji, a informacje te podane są na naszej stronie internetowej przy opisie każdej części. Uogólniając gwarancja na oferowane przez Centrum Hamulcowe 24 towary nie jest krótsza niż 1 rok, o ile czas jej trwania nie jest wyrażony w długości przebiegu pojazdu od zamontowania danej części. Zazwyczaj długość trwania gwarancji na nasze towary mieści się w widełkach 1-3 lata.
Odradzamy tego typu działania, ponieważ klocki hamulcowe używane nawet na bardzo krótkim dystansie nigdy nie dotrą się prawidłowo, co w konsekwencji spowoduje problemy z układem hamulcowym. Należy także pamiętać, że klocki hamulcowe przenoszą wszelkie niedoskonałości poprzednich tarcz, jak np. ranty, rowki, itd. Dlatego do nowych tarcz należy założyć nowe klocki.
Absolutnie nie. Niestety mało kto zdaje sobie z tego sprawę, ale tylny układ hamulcowy jest niezwykle istotny, ponieważ znacząco odciąża przedni, a w samochodach z napędem na tylną lub obie osie rozkład siły hamowania jest nieco inny niż w autach z napędem na przednią oś, wobec czego znaczenie tylnej osi wzrasta jeszcze bardziej. W wyniku zastosowania zbyt słabych części, tylne hamulce mogą się przegrzać, co doprowadzi bezpośrednio do przeciążenia hamulców na przedniej osi, a w konsekwencji do niebezpiecznych problemów ze skutecznością hamowania i biciem kierownicy.
To wszystko zależy od tego, jaki płyn hamulcowy mamy wlany do układu, bowiem każdy producent płynu przewiduje inny okres jego zużycia. Uśredniając jednak wymiana płynu powinna mieć miejsce około co 1,5 roku, jednak w przypadku płynów klasy DOT4+ i DOT5.1 okres jego wymiany może być przedłużony nawet do 2-3 lat. Najlepiej znaleźć tę informację na edykcie zakupionego płynu hamulcowego.
W komorze silnika jest umieszczony zbiorniczek na płyn. Jego poziom powinien znajdować się między wskaźnikami minimum a maksimum. Istotny jest również kolor płynu: żółty lub przeźroczysty jest świeży, natomiast ciemna barwa cieczy może oznaczać sporą ilość zanieczyszczeń. W takim wypadku należy wymienić płyn, nawet jeśli jego ilość jest dostateczna. Czytaj dalej…
Aby wytłumaczyć działanie systemu ESP warto posłużyć się przykładem. Jedziemy autem i w trakcie przejażdżki pokonujemy ostry zakręt tak, że prawe tylne koło wyjechało na pobocze. W takim wypadku, prawe tylne koło kręci się szybciej niż pozostałe, bo nie ma pod nim podłoża – jak przy pozostałych kołach (asfalt). Jak to się stanie, automatycznie szybciej zaczyna się kręcić lewe przednie koło, co owocuje tym, że auto zaczyna powracać na swój pierwotny tor jazdy i skręcać w prawo. Kiedy samochód znowu będzie miał dobrą przyczepność, ESP nada każdemu z kół prawidłową prędkość obrotową. Kierowca rozpozna włączenie się systemu ESP przez zapalenie się kontrolki z napisem ESP na desce rozdzielczej. Czytaj dalej…
Jeśli chcesz lub musisz dokonać zmiany samodzielnie, powinieneś zwrócić uwagę na następujące kwestie:
- Nie używaj butelek z płynem hamulcowym, które zostały już otwarte. W ten sposób zapewniasz, że jakość płynu będzie jak najlepsza.
- Raz w miesiącu sprawdź poziom wszystkich płynów w swoim samochodzie. Jest to szczególnie przydatne przed długimi podróżami.
Aby prawidłowo zahamować, powinniśmy zdjąć nogę z gazu i położyć ją na pedale hamulca. Następnie wciskamy hamulec do chwili, aż zwolnimy do prędkości 30-40 km/h. To właśnie przy tej prędkości zaczyna się etap zatrzymania samochodu i dopiero w tym momencie wciskamy sprzęgło, w celu rozsprzęglenia silnika od skrzyni biegów (innymi słowy, aby nie dopuścić do „zgaszenia się” silnika). Czytaj dalej…
Aktualnie na rynku motoryzacyjnym znajduje się wiele firm oferujących bębny hamulcowe. Należy jednak pamiętać, że wybór musi być przemyślany. Każdy z komponentów musi wykazywać się dobrą jakością i posiadać wszystkie potrzebne atesty. Z pozoru atrakcyjna oszczędność cenowa może się w przyszłości okazać źródłem dodatkowych kłopotów. Polecane bębny hamulcowe produkowane są przez firmy takie jak ATE, TRW, Brembo, Bosh czy Delphi. Każda z nich posiada wieloletnie doświadczenie w dziedzinie produkcji elementów układów hamulcowych, które przekłada się na wyjątkowo dobrą jakość oferowanych produktów. Wbrew pozorom nie wiąże się to zawsze z wygórowanymi cenami. W ofercie każdej z wymienionych firm można znaleźć ciekawe oferty promocyjne, które pozwolą dokonać zakupu bębnów zapewniających dobrą jakość użytkowania na długie lata. Czytaj dalej…
Przyczyn blokowania koła przez hamulec może być kilka. Poniżej znajdziesz te, które najczęściej są powodem tego typu awarii.
Zużycie lub uszkodzenie komponentów, takich jak klocki hamulcowe, tarcze hamulcowe lub bębny, może prowadzić do nierównomiernego rozkładu siły hamowania. Uszkodzenia mechaniczne, takie jak zablokowane lub zardzewiałe tłoczki w zaciskach hamulcowych, również mogą być przyczyną problemu. Czytaj dalej…