Bosch rozszerza produkcję klocków hamulcowych
Bosch zdecydował się na rozwój produkcji klocków w obszarze Meksyku i Chin, a także rozszerzenie zakładu w Niemczech, zajmującego się produkcją zacisków. Zakłady Buderus Guss GmbH znane są z perfekcyjnej jakości tarcz hamulcowych.
Nasi czytelnicy zdążyli pewnie zauważyć, że podzespoły układu hamulcowego stale pracują pod dużymi obciążeniami i co za tym idzie – stopniowo się zużywają. Nic więc dziwnego, że serwisowanie hamulców to jedne z podstawowych czynności każdego warsztatu czy serwisu samochodowego. Przy wymianie klocków czy tarcz, eksperci często zalecają produkty Boscha, w którego asortymencie znajdują się referencje do praktycznie wszystkich aut dostępnych na rynku europejskim. Ważną rolę w ofercie Boscha sprawują takie części jak klocki oraz tarcze hamulcowe, cylinderki, zaciski, przewody elastyczne czy komponenty systemów ABS i ESP.
Bosch zdaje sobie sprawę z dużego popytu na tego typu towary, więc systematycznie chce zwiększać podaż. Do połowy 2011 roku produkcja klocków hamulcowych w zakładzie firmy Bosch w Juarez (Meksyk) została zwiększona o 12 milionów egzemplarzy. Jednocześnie, Niemcy zdecydowali się na zwiększenie mocy produkcyjnej w Chinach o około 4 miliony sztuk. Na wrzesień 2012 r. zaplanowano także otwarcie nowej fabryki Boscha w Chinach, w prowincji Nanjing, która docelowo ma produkować około 80 milionów klocków hamulcowych w ciągu roku. Zakład ma zostać wyposażony w nowoczesne urządzenia systemu kontroli jakości a także infrastrukturę badawczo-rozwojową.
To nie koniec zmian. Dodatkowo, niemiecka fabryka Bosch w Göttingen zwiększy ilość regenerowanych rocznie zacisków hamulcowych. Bosch chce skoncentrować się także na produkcji tarcz hamulcowych wykonanych z wysokogatunkowych żeliw. Spółka-córka Buderus Guss GmbH w Breidenbach (Hesja, Niemcy) w tym celu rozbudowuje specjalną odlewnię.
Podsumowując – inwestycje dokonane przez Boscha pokazują ważność komponentów układu hamulcowego w ofercie niemieckiego koncernu. Bosch chce osiągnąć taką pozycję na rynku, żeby oferować kompleksową ilość produktów z tego samego źródłą – od agregatów hydraulicznych do klocków hamulcowych.
no gonią , gonią ate i brembo